Wednesday, January 30, 2008

Relax * Kalam Renungan * Muhasabah * Evolusi Diri * Amali


Sedikit catitan dalam diari ana ingin kongsikan. Dimana2 ana berada, kata2 semangat ini sentiasa menghiasi ruang minda ana, perhatikan:

" Tidak akan hilang satu kaum/golongan dari kalangan ummatku yang akan terus menegakkan kebenaran. Dan yang memusuhi golongan ini tidak akan memberi mudharat sedikitpun pada merela".
(Sabda Rasulullah SAW)


"Kita bukan mereka yang merintis jalan perjuangan ini, dan bukan kita pula yang mengakhiri perjuangan ini. Kita hanyalah mata rantai dari sekalian banyak pejuang2 agama Allah zaman-berzaman. Kita mempunyai keluarga yang luas, yang diikat dengan ikatan aqidah yang bertali arus dengan Baginda Rasulullah SAW".
(Assyahid Syed Qutb)


"Jika kamu hendak keluar, masuk, melompat2 dalam soff perjuangan ini, maka.. buatlah sekehendak hatimu. Lantaran tentera Allah tetap akan terus maju ke hadapan meninggalkan yang ragu2 dan berpura2".
(Assyahid Hassan Al-Banna)


Akhirnya.. renungi falsafah ana juga:

"Dalam mengharungi liku2 perjuangan ini, sentiasalah menangis krn Allah. Bukan krn manusia, krn manusia mereka juga makhluk seperti kita. Jua bukan krn perasaan. Krn perasaan, rasa kecil hati tidak perlu tertera dalam kamus hidup seorang pejuang".
(Mujahid_Azam)

No comments: